Konut almaya karar verdiniz ve projenin satış ofisiyle görüşmeye gittiğinizde bu 6 soruyu mutlaka sorun.
Gazete
ilanından veya televizyon reklamından görerek bir projeden
etkilendiniz. Randevunuzu aldınız, satış temsilcisinin karşısına
oturdunuz ve başladınız projeyi dinlemeye. Eğer karşınızdaki usta bir
satış temsilcisiyse, sizin için en can alıcı alım nedenini çözer ve
görüşmeyi bu temel üzerinden devam ettirir. Siz de 1-0 yenik
başladığınız bu görüşmede sormanız gereken asıl soruları soramadan
kendinizi kaparoyu öderken bulursunuz. İşte bu duruma düşmemek,
yaptığınız görüşmenin en doğru kararı almanızı sağlaması için yapmanız
gerekenler:
EVİN DUVARDAN DUVARA KULLANIM METREKARESİNİ ÖĞRENİN
Konut
sektörünün en büyük sıkıntılarından biri kuşkusuz brüt ve net metrekare
arasındaki fark. Bu farkın nedeni, asansör boşlukları, kat antreleri,
bazen otopark alanları, teraslar ve duvar altı metrekareleri olarak
kabaca özetlenebilir. Bu farkın standart bir cevabı yoktur, projeye göre
değişir. Ancak ortalamada eğer net ve brüt farkı %15'ten çok ise
sorgulamaya değerdir.
KDV VE TAPU MASRAFININ KİME AİT OLACAĞINI SORUN
Satış
ekiplerinin eğitimlerinde ilk öğrendikleri şey, projeyle ilgili en iyi
özelliklerle alım kararı verdirmek, bu karardan sonra da masraf teşkil
edecek unsurları "sanki bir detaymış gibi" söylemektir. Ancak size bir
detay gibi açıklanan şey pekala başka bir projeden bir odası daha olan
bir ev almanızı sağlayacak kadar yüksek bir meblağ olabilir.
SİTE AİDATINI VE SOSYAL TESİSLERİN BU AİDAT İÇERİSİNDE OLUP OLMADIĞINI ÖĞRENİN
Site
aidatları çok üniteli projelerde genellikle kayda değer meblağlar
olmayabilir. Ancak adına rezidans denilen, butik proje olduğu iddiasıyla
satışı yapılan projelerde site aidatları dolarla hesaplanıyor.
Dolayısıyla bu aidatlar oldukça can yakıcı ve manasız şekilde yüksek
olabiliyor.
KULLANILACAK MALZEMELERİN MARKASINI VE GARANTİSİNİ SORUN
Satış
vaadi sözleşmeleri genellikle henüz projenin önemli detayları ortaya
çıkmadan hazırlanır. Dolayısıyla da projeyle ilgili detaylar tam olarak
belirlenemez. Bundan dolayı da iyi niyetli firmalar anlaşmalarına şöyle
bir madde eklerler "x markası veya muadili". Bu tabir, eğer projenin çok
başında alım yapıyorsanız normaldir. Ancak lansmandan 6 ay sonra da
"muadili" tabiri kullanılıyorsa, dikkatli olmak lazım. Zira projelerin
ortalama gerçekleşme süresi 2 yıldır ve siz zamanda hala malzeme satın
alımlarını yapmadıysanız işin içinde bir tuhaflık var demektir.
haberin devamı için
http://www.evkolay.net/konut-projelerinde-bunlara-dikkat-etmelisiniz-haberdetay/?id=1755
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder