15 Eylül 2015 Salı

Konut Projelerinde Bunlara Dikkat Etmelisiniz

Konut almaya karar verdiniz ve projenin satış ofisiyle görüşmeye gittiğinizde bu 6 soruyu mutlaka sorun.

Gazete ilanından veya televizyon reklamından görerek bir projeden etkilendiniz. Randevunuzu aldınız, satış temsilcisinin karşısına oturdunuz ve başladınız projeyi dinlemeye. Eğer karşınızdaki usta bir satış temsilcisiyse, sizin için en can alıcı alım nedenini çözer ve görüşmeyi bu temel üzerinden devam ettirir. Siz de 1-0 yenik başladığınız bu görüşmede sormanız gereken asıl soruları soramadan kendinizi kaparoyu öderken bulursunuz. İşte bu duruma düşmemek, yaptığınız görüşmenin en doğru kararı almanızı sağlaması için yapmanız gerekenler:
EVİN DUVARDAN DUVARA KULLANIM METREKARESİNİ ÖĞRENİN
Konut sektörünün en büyük sıkıntılarından biri kuşkusuz brüt ve net metrekare arasındaki fark. Bu farkın nedeni, asansör boşlukları, kat antreleri, bazen otopark alanları, teraslar ve duvar altı metrekareleri olarak kabaca özetlenebilir. Bu farkın standart bir cevabı yoktur, projeye göre değişir. Ancak ortalamada eğer net ve brüt farkı %15'ten çok ise sorgulamaya değerdir.
KDV VE TAPU MASRAFININ KİME AİT OLACAĞINI SORUN
Satış ekiplerinin eğitimlerinde ilk öğrendikleri şey, projeyle ilgili en iyi özelliklerle alım kararı verdirmek, bu karardan sonra da masraf teşkil edecek unsurları "sanki bir detaymış gibi" söylemektir. Ancak size bir detay gibi açıklanan şey pekala başka bir projeden bir odası daha olan bir ev almanızı sağlayacak kadar yüksek bir meblağ olabilir.
SİTE AİDATINI VE SOSYAL TESİSLERİN BU AİDAT İÇERİSİNDE OLUP OLMADIĞINI ÖĞRENİN
Site aidatları çok üniteli projelerde genellikle kayda değer meblağlar olmayabilir. Ancak adına rezidans denilen, butik proje olduğu iddiasıyla satışı yapılan projelerde site aidatları dolarla hesaplanıyor. Dolayısıyla bu aidatlar oldukça can yakıcı ve manasız şekilde yüksek olabiliyor.
KULLANILACAK MALZEMELERİN MARKASINI VE GARANTİSİNİ SORUN
Satış vaadi sözleşmeleri genellikle henüz projenin önemli detayları ortaya çıkmadan hazırlanır. Dolayısıyla da projeyle ilgili detaylar tam olarak belirlenemez. Bundan dolayı da iyi niyetli firmalar anlaşmalarına şöyle bir madde eklerler "x markası veya muadili". Bu tabir, eğer projenin çok başında alım yapıyorsanız normaldir. Ancak lansmandan 6 ay sonra da "muadili" tabiri kullanılıyorsa, dikkatli olmak lazım. Zira projelerin ortalama gerçekleşme süresi 2 yıldır ve siz zamanda hala malzeme satın alımlarını yapmadıysanız işin içinde bir tuhaflık var demektir.
haberin devamı için
http://www.evkolay.net/konut-projelerinde-bunlara-dikkat-etmelisiniz-haberdetay/?id=1755

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder